DIÁKJAINK VÉLEMÉNYE

Loyola Marymount diákok Alexis Latham rendező órájáról

Mindegyik színész kapott egy speciális létállapotot, melyet egész jeleneten keresztül hoznia kellett. Az, hogy hagyunk egy színészt szabadon koncentrálni egy meghatározott energiatípusra és -szintre nagy mértékben hatással lehet a jelenet végkimenetelére. A feladat azt mutatja meg, hogy ezen változások az energiában miként képesek befolyásolni a drámai feszültség szintjét egy adott jelenetben. Ugyanakkor a rendező nézőpontjából ez egy nyilvánvaló kommunikációs módot biztosít arra, hogy egy színésznek miként érdemes hozzáállnia egy jelenethez, anélkül hogy didaktikus lenne.

 


Rövidfilmek forgatásáról

Készül a film! Kimondani, leírni és elhinni még furcsa, természetesen minden író vágya ez, és nekem most teljesül, amiért dolgoztam és tanultam. A szerencse, a jó helyen jókor lenni is kellett ehhez, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem. Ami viszont igazán kellett hozzá, az egy jó kezdés, egy jó alap, amit elsajátítottam, először az ELTE esztétika szakán majd a Budapest Film Academy forgatókönyvíró kurzusán.

 


Vendégelőadónk; Jonathan Halperyn

Ősszel lehetőségünk nyílt arra, hogy megtudjunk pár bennfentes információt a hollywoodi stúdiórendszer működéséről. A Budapest Film Academy meghívta vendégtanárként Jonathan Halperynt, aki a Focus Features International független filmstúdió vezérigazgatója volt. Olyan filmek köthetők a stúdióhoz, mint például az Elveszett jelentés (Lost in Translation), a Túl a barátságon (Brokeback Mountain), valamint a Felhőatlasz (Cloud Atlas).

 


Vendégelőadónk; Paul Chitlik

A Budapest Film Academy által szervezett idei Sitcom Writing kurzus, ami a los angelesi Loyola Marymount Egyetem tapasztalt forgatókönyvíró tanára, Paul Chitlik és nyolc forgatókönyvíró-jelölt tanítványának társaságában zajlott a félév során egyedülálló alkalom volt az ún. „writer’s room” munkamódszer megismerésére, amit az USA-ban majdnem minden sorozat írásánál alkalmaznak. Ez abból áll, hogy a vezető író (head writer) irányítása alatt hat-nyolc staff writer (az író csapat tagjai) megtervezik az adott sorozat évadjának alakulását, majd párokba osztva meg is írják a számukra kijelölt epizódokat.

 


Vendégelőadónk; Miskolczi Péter

A Budapest Film Academy tegnap Miskolczi Pétert látta vendégül egy háromórás, rendkívül tartalmas beszélgetésre. Miskolczi Péter Bánffy Miklós- és Balázs Béla-díjas producer, az Európai Filmakadémia (EFA) tagja, a Független Magyar Producerek Szövetségének ügyvivője, a Sundance Közép-Európai Forgatókönyvíró Műhely igazgatója. Nevét olyan magyar és nemzetközi koprodukciók fémjelzik, mint a Taxidermia, a Másnap, a Csíkos pizsamás fiú, a Holdhercegnő, Asterix Britanniában. A BFA a tegnapi előadás alkalmával ismét beváltotta ígéretét, miszerint az Akadémián olyan szakemberek tanítanak, akik nemcsak jelentős szakmai tapasztalattal rendelkeznek, de tudásukat át is tudják adni a diákoknak…

 


Vendégelőadónk; Goda Krisztina

Goda Krisztina minden kétséget kizárólag hazánk egyik legsikeresebb női játékfilm rendező- és forgatókönyvírója előadást tartott a Budapest Film Academy azon diákjainak, akik forgatókönyvírásra adták fejüket. Bár arra a napra programom lett volna, tudtam, hogy ott a helyem.

 


Vendégelőadónk; Koltai Róbert

Az ELTE-BTK udvarán láttam meg először, ahogy Hódi Jenővel beszélgetett. Gyorsan odafordultam a többiekhez, és mint egy lelkes rajongó suttogtam a többieknek, hogy itt van, megérkezett! Koltai Róbert Jászai Mari-díjas színész, rendező, író tartott előadást a Budapest Film Academy rendező szakos diákjainak. A teremben már az előkészített félhomály várta a Művész urat, csupán egy állólámpa sárga fénye, és a kivetítő fehérsége világított, mely előre jelezte, hogy az órán bizony a szakma legjavából meríthetünk. Koltai Róbertet nagy csend, és feszült figyelem fogadta a hazai diákok részéről, amit csak a külföldiek fészkelődése tört meg, mikor megpróbálták kideríteni, ki is lépett a terembe…

 


Vendégelőadónk; Csányi Sándor

A BFA február 17-i rendező előadásának vendége az egyik legfoglalkoztatottabb magyar színész, Csányi Sándor volt, akitől a színész-rendező együttműködésről hallottunk fontos gondolatokat.

 


Vendégelőadónk; Szervét Tibor

Nagyon inspiráló volt Szervét Tibor előadása, példái, megvilágítása a rendező feladatának, sokrétű felelősségének. Úgyszintén Hódi Jenő kiegészítései, célirányos kérdései, őszinte meghatódása a minőségi gondolkodáson – érzésen – és cselekvésen a Rendező emberi és szakmai eszköztárában.

 


Előadás a horror műfajról

Az előadás, ahogy a cím is hirdeti a horror műfajába engedett bepillantást. A stílusjegyek, klisék megismerése során megkerülhetetlen alkotóelemek kerültek megismerésre. A helyszín fontossága, megfelelő kiválasztása a hangulat kialakításának elengedhetetlen pillére. A sokszor használt, félelmet keltő egyedülálló házak, mindentől távol eső tanyák és további, az emberben félelmet ébresztő, kiszolgáltatottságot elősegítő színterek kiválasztása elengedhetetlen.

 


Gondolatok és tapasztalatok a képzésről

Mindig, mikor a Budapest Film Academy előadására megyek, úgy érzem, hazamegyek. A légkör családias, a csapat együttműködő. Különösen tetszik, hogy minden ötletet nyitottsággal fogadnak, például a forgatókönyvíró előadáson, ez engem is önbizalommal tölt el.

 


3D-Vizuális effektusok előadás

A legtöbben láttunk már 3D-s mozifilmet, én csak nagyon kevés esetben éreztem ennek a technikának a létjogosultságát. Aztán lehetőségem nyílt részt venni a 3D-vizuális effektek kurzuson. Elsőre az is furcsa volt, hogy az iskolapadok helyett egy kényelmes fotelban ülve hallgathattam Deák Péter előadását Budaörsön, egy stúdióban.

 


Sony reklámfilm forgatás

A Budapest Film Academy a Sonyval közösen meghirdetett egy reklámfilm pályázatot, az új SONY NEX-R5 fényképezőgép népszerűsítésére. A győztes forgatókönyv kiválasztása után, a BFA hallgatói pályázhattak saját rendezői koncepciójukkal.

 


Lebilincselő karakterek előadás

Nagy öröm volt számomra, hogy részt vehettem a“Lebilincselő karakterek” című ingyenes bemutatkozó előadáson. Legjobban a “A bárányok hallgatnak” szereplőinek elemzése tetszett. Az óra alatt újra átéltem a film hangulatát, és a színészek, Jodie Foster és Anthony Hopkins különleges alakítását. Arra is választ kaptunk, hogy a filmkészítésben mi a legfontosabb elem: a történet, a főhős, az érzelmek, vagy a logika?

 


Hatodik érzék előadás

A nyílt óra meglehetősen gyakorlatias volt. A Hatodik érzék c. filmen keresztül nagyon sok mindent lehetett tanulni a filmelméletről azoknak, akik hobbi filmkedvelők. Az előadás nagyjából két órán keresztül tartott, de én úgy éreztem, mintha néhány perc lett volna, annyira fenn tudta a tartani az érdeklődést és a figyelmet, egy percig sem vált elcsépeltté, vagy unalmassá.

 


Őrült dilis szerelem előadás

Körülbelül 2 perccel 13 óra előtt futottam be az Elte – BTK 34-es sz. előadótermébe. Főként fiatal hallgatókat láttam a lépcsőzetes, emelkedő padsorokkal tűzdelt teremben, annak is leginkább a két széle felé a jobb és bal oldalt csoportosulva, középen üresen, így kicsit feljebb, középre ültem be. Valószínűleg én voltam a legidősebb (37) érdeklődő. Néha elbizonytalanodom, mert beugrik, hogy ennyi idősen az ember nem kezd bele egy ilyen komplex szakmába, de az ember mégiscsak felelősséggel tartozik az álmai iránt !(?) Hátha mégis tehetséges vagyok!