RON HOWARD MESTERKURZUS

Megragadnám, az alkalmat, hogy kifejezzem hálámat, amiért lehetőségem volt beülni a legutóbbi Mesterkurzusra, melynek vendége Ron Howard rendező és egykori színész volt. Ron Howard filmjein felnőve rendkívül szívesen hallgattam – és tanultam is abból –, ahogy elmesélte milyen döntéseket kellett hoznia az élete során, amelyek segítségével elérte jelenlegi ismertségét.

Biztos vagyok benne, hogy az évek során már számtalanszor kérdezték karrierje indulásáról; arról, hogy milyen volt gyerekszínészként dolgoznia és az amerikai filmtörténet biztos pontjává válnia. Friss, személyes hangvétellel válaszolt ezekre és az egyéb felmerült kérdésekre. Tényleg meghallgatott minket, és igyekezett minél hasznosabb és részletesebb válaszokat adni bármilyen kérdést is tettek fel neki. Érdekelte, hogy minden kérdésünkre részletes és őszinte választ adjon, és igazán nyíltan beszélt a kamera előtti és mögötti tapasztalatairól.

A beszélgetés során érezhettük Ron Howard filmkészítés iránti szeretetét, és azt a tiszteletet és csodálatot, amit érez azok a nagy színészek és rendezők iránt, akikkel karrierje során együtt dolgozhatott.

Számomra ez a lehetőség, hogy részt vehettem ezen a Mesterkurzuson a Budapest Film Image may contain: 1 personAcademy fénypontja volt.

Üdvözlettel,

John Brooks
San Diego, Ca. USA


Ron Howard és Ridley Scott Mesterkurzusok

Az ELTE filmes mesterprogramja és Budapest Film Academy végzett hallgatóiként lehetőségünk nyílt részt venni olyan nagyon fontos rendezők előadásain, mint Ridley Scott és Ron Howard. Mindkét filmkészítő nagyon érdekes megjegyzéseket tett rendezői tapasztalataikról és filmkészítési technikáikról.

Ridley Scott – aki karrierjét fényképészként kezdte, és festészetet valamint képzőművészetet tanult – a vizuális stílus fontosságát hangsúlyozta. Sokat beszélt a vágás fontosságáról és az egész történet újrakreálásáról a munkafolyamat eme szakaszában. Továbbá elmondta, hogy azért kedveli a többkamerás felvételkészítést, mert így nem terheli feleslegesen a színészeket a rengeteg újra felvétellel. Elmagyarázta, hogyan ad a színészeknek szabadságot abban, hogy magukkal hozzák saját interpretációikat a karakterről, és hogy ez jobb lehet annál, mintha csak megmondaná nekik, hogy hogyan akarja, hogy játszanak.

Ron Howard, aki színészként kezdte a karrierjét másfajta megközelítésről beszélt. A színészekkel való együttműködés fontosságát emelte ki. Színészként szerzett személyes tapasztalatainak köszönhetően rendezőként jobban megérti a stábbal való munka csínját-bínját. Ron Howard esetében a vizuális stílus minden alkalommal a különböző történetek szolgálatában áll, mert nála a legfontosabb elem a történet, amelynek „beszélnie” kell a rendezőhöz. Rámutatott az „igaz történeten alapuló” filmek hatalmára is. Elmondta, hogy az ilyen filmek sokkal látványosabbak, és érdekesebbek tudnak lenni a tisztán fikciós filmeknél.  Mindenesetre minden film – legyen az ihletett vagy valóságon alapuló –, a rendező értelmezése és adaptációja.

Mindent összevetve, mindkét előadás alapvető információkat nyújtott az említett laura paweljelentős rendezők munkamódszereiről. Az ELTE és Budapest Film Academy végzett hallgatóiként nagyra értékeljük az előadásokon való részvételi lehetőséget, és hogy ilyen nagy filmkészítők tanácsait hallgathattuk.

Laoura Papathanasiou & Pavel Lozin

 

Vissza…