Sony reklámfilm forgatás beszámoló

A Budapest Film Academy a Sonyval közösen meghirdetett egy reklámfilm pályázatot, az új SONY NEX-R5 fényképezőgép népszerűsítésére. A győztes forgatókönyv kiválasztása után, a BFA hallgatói pályázhattak saját rendezői koncepciójukkal.

A Sony marketing osztálya Szentiványi Gábor verzióját választotta ki, így ő rendezhette a reklámfilmet, és válogathatta össze a stábot a különböző BFA osztályokba járó diákok közül. A csapatban mindenki csak egy funkciót tölthetett be, attól függően, hogy melyik kurzusra járt. A producer Weith Katalin, az operatőr Nagy Márton, a rendezőasszisztens Czigler Zsófia, a gyártásvezető Sasvári Júlia, a scripter Nagy Tamara lett, a werkvideót pedig Csoda Bence készítette.

A reklámfilm egy fotózást mutat be, ahol a francia fotósunk képtelen rávenni modelljét, hogy mosolyogjon és beleélje magát a szerepébe. A modell unott arccal fekszik a kanapén és alig várja, hogy vége legyen a fotózásnak. Hasonlóan a háttérben álló világosító fiúval, aki unalmában már a mellette lévő létrán támaszkodik. Miközben fényképészünk egyre hevesebben instruálja a lányt, egy rossz mozdulattal elreped a nadrágja, amit ő nem vesz észre, és piros alsógatyája kilátszik. A szemfüles világosító kihasználja a helyzetet, gyorsan felkapja a SONY NEX R5 fényképezőgépet, lefotózza a szakadt nadrágot, és a képet, a gép wireless funkcióján keresztül átküldi a tévé képernyőjére. Miután a modell észreveszi a képet, nevetésben tör ki, amit fotós a saját sikerének tud be. Elégedetten folytatja tovább munkáját, míg végül sikerül elkészítenie a kívánt a fotókat.

Az egyik legtöbbször felvett jelenet az a rész volt, amikor a világosító megpillantja a repedt nadrágot. A koncepció az volt, hogy a néző nem látja a repedést, csak a világosító fiú reakcióját. Az csak ráadás volt, hogy a kis lyuk a nadrágon egyre csak terebélyesedett, a nap végére szinte már teljesen elszakadt a nadrág, de mivel a fotós annyira beleélte magát a szerepébe, hogy nem tudott a csípőmozgására figyelnie, folyton látszódott a felvételen a piros gatya. Végül a sokadik felvétel után úgy oldottuk meg a helyzetet, hogy jelzéseket ragasztottunk a padlóra, hogy melyik lábával hova szabad lépnie.

Mivel ez egy diákfilm volt, nulla költségvetésből kellett megoldanunk a forgatást, így mindenki azon dolgozott, hogy a saját ismerősi köréből hívjon szereplőket, találjunk helyszínt, sminkest.

Egy napunk volt a reklámfilm elkészítésére, ezért a stáb már fél nyolcra a helyszínre érkezett, és hozzáfogtunk az előkészületeknek. A forgatás kis csúszással kezdődött, viszont annál gördülékenyebben folytattuk, amely annak is köszönhető, hogy a hallgatók többsége a közös órákról már ismerte egymást.

A nap végig jó hangulatban telt és a munkakapcsolatokon kívül, barátságok is születtek. Remek volt látni, hogy mennyire jól működött együtt a csapat, és hogy azt a tudást, amit a félév során a magyar filmszakma legjobbjaitól tanultunk, végre a való életben is kipróbálhattuk. A hallgatók között kialakult szakmai kapcsolat, azért is különösen fontos, mert a következő félévben folytatni fogjuk a közös munkát a BFA-n belül, kisfilmek készítésével.

A Budapest Film Academy vágódiákjai közül mindenki megkapta a nyersanyagot, aki szerette volna és megvághatta saját változatát, amelyek közül a Sony választotta ki a végleges verziót.weith kata

Az elkészült klip megtekintése után jó volt látni munkánk eredményét. Örömmel hallottam, hogy a Sony marketinges csapatának is tetszett a reklámfilm, és komoly kampányban fogják felhasználni.

Weith Kata


A Sony reklámfilm forgatása a rendezőasszisztens szemszögéből

A Budapest Film Academy diákjaként, lehetőségem nyílt részt venni az őszi szemeszter végén forgatott Sony reklámfilmben, mint rendezőasszisztens. A munka számomra azért volt izgalmas, mert képet kaphattam arról, hogy a félév során szerzett elméleti tudásom, hogy tudom a gyakorlati munka során alkalmazni, vajon mennyit tudok segíteni a rendezőnek.

A koncepció kiválasztása után, az alakuló stáb értekezletet tartott a forgatás lebonyolítását illetően. Mivel a produkció annak ellenére, hogy egy reklámfilm, egyben egy diákfilm is volt, így nulla költségvetésből kellett megvalósítani, ami bizony megnehezítette a munkánkat.

Mint rendezőasszisztens, az én feladatom volt, hogy a stáb tagjai és a rendező között a kapcsolatot tartsam. Mikor a végleges forgatókönyv elkészült, és a helyszínünk is megvolt, a technikai terepszemle után a kéréseknek megfelelően le kellett bontanom a forgatókönyvet snittlistára, majd miután az elkészült és minden stábtag véglegesítve lett, elkészítettem a napi diszpót.

Ezután már maga a forgatás következett, amire mindösszesen egy napunk volt. A napi diszpó alapján hívott emberek már reggel fél nyolckor a helyszínre érkeztek, és elkezdődtek az előkészületek.

Számomra ez az időszak volt az egyik legizgalmasabb, mert félórás késést gyűjtöttünk be a munka elején, és természetesen ezt az egész nap során sem hagyhattam figyelmen kívül. Amit megbeszéltünk, és ami a koncepcióban szerepelt azt fel kellett vennünk, nem maradhatott ki semmi, és további csúszást sem engedhettünk meg magunknak.

Fontos volt, hogy a forgatócsoport a helyszínt biztosító stúdiónak ne okozzon gondot, és a rendező és a stáb renoméját se rontsa el egy esetlegesen végletesen elcsúszó forgatás.

Hiszen mindannyian közös célért dolgoztunk, és figyelembe kellett venni, hogy ne okozzunk problémát se magunknak, se másnak. Természetesen a felvételvezetéssel egy időben ellenőrizni és kérni kellett a sminkes és a stylist munkáját és megjelenését a setben.

Ennek ellenére a munka szerencsére végig könnyen haladt, a csúszást is behoztuk. Ehhez véleményem szerint hozzájárult a tagok egymáshoz való jó viszonya és az előzetes közös órákból fakadó ismeretség.czigler zsófi

Az elkészült kisfilm sikerének őszintén örülök, igazán jó élmény volt a stábbal dolgozni. Köszönöm, hogy a részese lehettem és munkámmal segíthettem a rendező, Szentiványi Gábor, elképzelésének megvalósulását.

Czigler Zsófi

 

Vissza…